دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1396 - 16:23

درخواست انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس

سنای آمریکا از دونالد ترامپ خواست بر اساس مفاد قانون سال 1995 برای انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل به شهر بیت المقدس استوار باشد.
کد خبر : 185244

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، بر اساس گزارش پایگاه اگزماینر، مجلس سنای آمریکا با 90 رای موافق در مقابل صفر رای مخالف قطع‌نامه مربوطه را تصویب کرد.


دونالد ترامپ در زمان کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 2016 قول داد که سفارت آمریکا در اسرائیل را در زمان ریاست جمهوری‌اش از شهر تل‌آویو به شهر بیت‌المقدس منتقل کند اما در تاریخ اول ژوئن (11 خرداد) حکمی را برای باقی ماندن این سفارتخانه در شهر تل‌آویو تا اطلاع ثانوی امضا کرد.


کاخ سفید اعلام کرد برای آنکه شانس دستیابی به توافق صلح میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین حفظ شود این کار را کرده است.


در قانون سال 1995 از رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته شده بود تا 31 مه (10 خرداد) 1999 این سفارتخانه به بیت‌المقدس منتقل شود و یا در غیر این صورت هر شش ماه یکبار یک فرمان تعویق صادر شود.


میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا روز دوشنبه در صحن مجلس سنا حمایت از این قطع نامه را خواست.


وی خاطر نشان کرد هرچند ما می‌دانیم اسرائیل با تهدیدهای مختلف مواجه است اما پیامی که از جانب دو حزب به تصویب این قطعنامه فرستاده می‌شود نشان دهنده تعهد آمریکا به ایستادن کنار دوستان اسرائیلی خود است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب